BOAT

Imorgon köper våra läsare bil- och båttillbehör för 26 miljoner kr!

Vill du sälja fler tampar, bränsletankar och åror?
Göteborgs-Posten, Bohusläningen, Strömstads Tidning, Hallands Nyheter, Hallandsposten och TTELA ger tillsammans med en mängd gratistidningar en räckvidd på 81% i regionerna (A31-35) vilket motsvarar 904 000 västsvenskar*!
På den här sidan har vi undersökt hur mycket pengar de spenderar på olika varor och jämfört resultatet med köpkraften i andra medier.

Beräkningarna är gjorda utifrån hur mycket man spenderar under ett år och sedan omräknade till hur mycket man gör av med per dag. När vi kombinerat titlar, har vi tagit med dubbeltäckningen i beräkningen.

* Ett införande i varje titel (print), samt en veckas närvaro i respektive titels digitala kanaler.
.
Jämför med övriga medier

Metro Göteborg 5,1 miljoner kr
Aftonbladet 1,8 miljoner kr
Expressen 2,7 miljoner kr
Radio 9,6 miljoner kr
TV4 11,6 miljoner kr
ODR 15,0 miljoner kr
aftonbladet.se 14,7 miljoner kr
expressen.se 12,3 miljoner kr
SLM print 15,7 miljoner kr
SLM digitalt 19,9 miljoner kr
SLM totalt 25,7 miljoner kr

TNS-Sifo:
Orvesto Konsument 2016, helår