bygg

Imorgon handlar GP:s läsare byggvaror för 5,9 miljoner kr!

Vill du sälja mer spik, färg och virke?
Det finns ständigt utrymme för förändringar och förbättringar när det kommer till våra hem.

I Göteborg har GP en oslagbar räckvidd. Med ett införande i tidningen och en veckas närvaro i GP:s digitala kanaler har du som annonsör möjlighet att nå åtta av tio göteborgare. På den här sidan har vi undersökt hur mycket pengar de spenderar på olika varor och jämfört resultatet med köpkraften i andra medier. Beräkningarna är gjorda utifrån hur mycket man spenderar under ett år och sedan omräknade till hur mycket man handlar för per dag. Vad gäller kombinationen av GP:s papperstidning och gp.se, har vi tagit hänsyn till dubbeltäckningen.

Jämför med övriga medier

Metro Gbg 1,1 miljoner kr
Aftonbladet 0,3 miljoner kr
Expressen 0,5 miljoner kr
Radio 2,3 miljoner kr
TV4 2,6 miljoner kr
aftonbladet.se 3,5 miljoner kr
expressen.se 2,8 miljoner kr
GP print 2,4 miljoner kr
gp.se 3,3 miljoner kr
m.gp.se 4 miljoner kr
GP total 5,6 miljoner kr

TNS-Sifo:
Orvesto Konsument 2017, helår