spelkonsol

Imorgon köper våra läsare hemelektronik och vitvaror för 4,4 miljoner kr!

Vill du sälja fler ljudanläggningar och kylskåp?
Intresset för ny elektronik är stort och nya produkter lockar.

I Göteborg har GP en oslagbar räckvidd. Med ett införande i tidningen och en veckas närvaro i GP:s digitala kanaler har du som annonsör möjlighet att nå åtta av tio göteborgare. På den här sidan har vi undersökt hur mycket pengar de spenderar på olika varor och jämfört resultatet med köpkraften i andra medier. Beräkningarna är gjorda utifrån hur mycket man spenderar under ett år och sedan omräknade till hur mycket man handlar för per dag. Vad gäller kombinationen av GP:s papperstidning och gp.se, har vi tagit hänsyn till dubbeltäckningen.

Jämför med övriga medier

Metro Gbg 1 miljon kr
Aftonbladet 0,2 miljoner kr
Expressen 0,3 miljoner kr
Radio 1,7 miljoner kr
TV4 1,9 miljoner kr
aftonbladet.se 2,8 miljoner kr
expressen.se 2,3 miljoner kr
GP print 1,8 miljoner kr
gp.se 2,8 miljoner kr
m.gp.se 3,2 miljoner kr
GP total 4,6 miljoner kr

TNS-Sifo:
Orvesto Konsument 2017, helår