vin

Imorgon köper våra läsare öl, vin och sprit för 11 miljoner kr!

Vill du sälja fler flaskor öl, rött vin och Champagne?
Göteborgs-Posten, Bohusläningen, Strömstads Tidning, Hallands Nyheter, Hallandsposten och TTELA bildar tillsammans med en mängd gratistidningar det oslagbara Stampen Local Media. Kombinationen ger en räckvidd på 81% i regionerna (A31-35) vilket motsvarar 904 000 västsvenskar*!
På den här sidan har vi undersökt hur mycket pengar de spenderar på olika varor och jämfört resultatet med köpkraften i andra medier.

Beräkningarna är gjorda utifrån hur mycket man spenderar under ett år och sedan omräknade till hur mycket man gör av med per dag. När vi kombinerat titlar, har vi tagit med dubbeltäckningen i beräkningen.

* Ett införande i varje Stampen Local Media-titel (print), samt en veckas närvaro i respektive titels digitala kanaler.
.
Jämför med övriga medier

Metro Göteborg 2,1 miljoner kr
Aftonbladet 0,7 miljoner kr
Expressen 1,0 miljoner kr
Radio 3,5 miljoner kr
TV4 4,7 miljoner kr
ODR 5,3 miljoner kr
aftonbladet.se 6,4 miljoner kr
expressen.se 5,1 miljoner kr
SLM print 6,3 miljoner kr
SLM digitalt 8,8 miljoner kr
SLM totalt 11,0 miljoner kr

TNS-Sifo:
Orvesto Konsument 2016, helår