resor

Imorgon köper våra läsare resor för 34,3 miljoner kr!

Vill du sälja fler resor till New York, Madrid och Köpenhamn?
Göteborgs-Posten, Bohusläningen, Strömstads Tidning, Hallands Nyheter, Hallandsposten och TTELA bildar tillsammans med en mängd gratistidningar det oslagbara Stampen Local Media. Kombinationen ger en räckvidd på 81% i regionerna (A31-35) vilket motsvarar 904 000 västsvenskar*!
På den här sidan har vi undersökt hur mycket pengar de spenderar på olika varor och jämfört resultatet med köpkraften i andra medier.

Beräkningarna är gjorda utifrån hur mycket man spenderar under ett år och sedan omräknade till hur mycket man gör av med per dag. När vi kombinerat titlar, har vi tagit med dubbeltäckningen i beräkningen.

* Ett införande i varje Stampen Local Media-titel (print), samt en veckas närvaro i respektive titels digitala kanaler.
.
Jämför med övriga medier

Metro Göteborg 6,9 miljoner kr
Aftonbladet 2,4 miljoner kr
Expressen 3,5 miljoner kr
Radio 11,8 miljoner kr
TV4 15,1 miljoner kr
ODR 18,1 miljoner kr
aftonbladet.se 20,3 miljoner kr
expressen.se 16,3 miljoner kr
SLM print 19,9 miljoner kr
SLM digitalt 27,5 miljoner kr
SLM totalt 34,3 miljoner kr

TNS-Sifo:
Orvesto Konsument 2016, helår